أرجو من الطلاب الأعزاء والمشاركين في هذا المنتدى الحفاظ على هذه القوانين:

1. الإلتزام بالآداب العامة وعدم التلفظ بأي ألفاظ بذيئة أو غير لائقة ومسيئة للآخرين وفي حال مخالفة ذلك سيتم إلغاء عضوية المشترك.
2. يمنع منعا باتا وضع الصور المخالفة للشريعة الإسلامية مثل الصور النسائية وغيرها من الصور المخالفة للشرع والآداب.
3. الآراء والمقالات المنشورة في هذا المنتدى بأسماء أصحابها أو أسماء مستعارة لا تمثل بالضرورة رأي المنتدى بل تمثل رأي كاتبها.
4. يمنع وضع العناوين البريدية الشخصية أو أرقام الهواتف الشخصية سواء في التواقيع أو المشاركات إلا بموافقة إدارة الموقع على ذلك.
يحق لإدارة المنتدى حذف أي موضوع يخالف الآداب العامة للمنتدى.
5. لكي تشاهد مواضيع وزوايا المنتدى عليك التسجيل والدخول كعضو للمنتدى.

التسجيل مجانا وسريع

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

أرجو من الطلاب الأعزاء والمشاركين في هذا المنتدى الحفاظ على هذه القوانين:

1. الإلتزام بالآداب العامة وعدم التلفظ بأي ألفاظ بذيئة أو غير لائقة ومسيئة للآخرين وفي حال مخالفة ذلك سيتم إلغاء عضوية المشترك.
2. يمنع منعا باتا وضع الصور المخالفة للشريعة الإسلامية مثل الصور النسائية وغيرها من الصور المخالفة للشرع والآداب.
3. الآراء والمقالات المنشورة في هذا المنتدى بأسماء أصحابها أو أسماء مستعارة لا تمثل بالضرورة رأي المنتدى بل تمثل رأي كاتبها.
4. يمنع وضع العناوين البريدية الشخصية أو أرقام الهواتف الشخصية سواء في التواقيع أو المشاركات إلا بموافقة إدارة الموقع على ذلك.
يحق لإدارة المنتدى حذف أي موضوع يخالف الآداب العامة للمنتدى.
5. لكي تشاهد مواضيع وزوايا المنتدى عليك التسجيل والدخول كعضو للمنتدى.

التسجيل مجانا وسريع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مشهد الرئيس فى شرم الشيخ

جديد مشهد الرئيس فى شرم الشيخ

مُساهمة  Admin الأربعاء أكتوبر 19, 2011 5:43 pm

أحد المشاهد الذى يجمع الرئيس السابق بزوجته بحضور زوجتى نجليه فى مستشفى شرم الشيخ.

جناح الرئيس المخلوع بمستشفى شرم الشيخ حيث الرئيس مضجعا على سريره نصف ضجعة وحول زوجته سهام وهدى وفريدة زوجتى ابنيه.. والوجوم يكسو الوجوه.. والرئيس فى بداية المشهد.

الرئيس: ايه أخبار بهاء وكمال ياسهام؟

الهانم: هايكون إيه بس ياريس.. أهم زى مابيقولوا خدوهم من الدار للنار يانن عين مامتهم

الرئيس: المحامين اتصلى بيهم وخليهم يروحولهم ويحضروا معاهم التحقيقات أول بأول

الهانم: حاضر.. بس لازم نشوف حل نوقف بيه المهزله دى

الرئيس: وهى مهزلة بعقل؟! دى بقت مسخرة أنا!!.. أنا اللى فضلت رئيس الجمهورية واللى الأرض بتتهز تحت رجليا تلاتين سنه يحصلى ده كله؟!!.

هدى: بيتهيألى مش ده الوقت المناسب اللى نبكى فيه على اللبن المسكوب يابابا الريس.. لازم ندور على حل زى ماما سهام ما قالت

الرئيس: حل إيه اللى هاندور عليه؟! احنا بعد ماكانت الدنيا كلها بين إيدينا مابقيناش نقدر نعمل أى حاجة.. مابيقناش فاعل.. بقينا مفعول به ... مفعول به ومفيش قدامه غير إنه يرضى وإن مارضيش برضه لازم يرضى

الهانم: لو كنت سمعت كلامى وبعد قرار التنحى كنا سافرنا وسبنا البلد ماكانش ده كله حصل

الرئيس: ماكنتش متصور إن اللى بيحصل ده كله ممكن يحصل.. قولت كبيرهم شوية مهاتيه فى الجرايد وآدينا قاعدين معززين مكرمين فى شرم اللى بنحبها بعيد عن أى دوشه.. وبعدين ماتنسوش إن لو كنا عملنا زى زين العابدين على عمل وهربنا كان زمانهم سلخونه تريقه ومطلعين علينا عشروميت نكته.. ده غير إن كانت هاتبقى فيه ملاحقات قانونية ومطالبة للدولة اللى كنا هنروحها بتسلمنا

الهانم: يعنى عاجبك اللى بيحصل ده ياريس؟!

الرئيس: عاجبنى إزاى بس ياسهام.. وفعلا ياريتنا كنا كتينا وهربنا

فريدة: على فكره يابابى الريس.. الخطاب بتاع حضرتك الأخير اللى بثته القناة العربية زى ما سمعت كان مستفز وهو اللى خلاهم يتحركوا ويحققوا مع حضرتك ومع كمال وبهاء

الرئيس: ماهو كان بشورة المحروس جوزك.. هو اللى صمم إنى أعمل الخطاب ده.. وبعدين حتى لو ماكنتش عملته كانوا برضه هيحققوا معانا وهايؤمروا بحبسنا.. لأن العجلة دارت بالعكس وماعادش ينفع غير إنها تدور بالعكس وياريت يافريدة انتى وهدى تسيبونى أنا وماما سهام عشان عاوز اتكلم معاها فى موضوع فيرى ايرجنت

ثم تخرج فريدة وهدى

الهانم: خير ياريس

الرئيس: اتصلى بمايكل فى لندن؟ وجيمى فى سويسرا وإدوارد فى نيويورك واتطمنى انهم لفلفوا الأرصدة والأصول ودوروهم على الطريقة اللى قولنا عليها واللى دلك انتى وكمال عليها خبير الأموال الأمريكى مستر ويليام ؟

الهانم: حصل ياريس.. وكل حاجة وكل خطوة قال عليها مستر ويليام حصلت.. ولو فضلوا يدوروا على الفلوس والأصول مليون سنة استحالة هايوصلولها

الرئيس: ده شقى عمرنا ياسهام ومش هيبقى موت وخراب ديار

الهانم: عارف ياريس أنا إيه اللى مجننى وهايطير بروج مخى كلها؟

الرئيس: خير ياسهام

الهانم: أنا كنت اتطمنت وعملت حسابى إن كمال هايقعد وها أفضل سيدة مصر الأولى

الرئيس: وأنا كمان كنت اتطمنت وعملت حسابى إنى خلاص قربت أحقق لكيمو حلمكوا .. وإن كيمو اللى عمرى ماحرمته من حاجه طلبها منى ولا حتى وهو صغير حرمته من لعبة كان نفسه فيها خلاص هحققله حلمه يبقى رئيس جمهورية

الهانم: وأنا كنت هبقى مرات رئيس جمهورية وأم رئيس جمهورية.. وبعد عمر طويل جدة رئيس الجمهورية

الرئيس: عارفه إن لولا الحلم ده اللى دخل دماغك ودخلتيه فى دماغ كيمو ودخلتوه انتوا الاتنين فى دماغى بيتهيالى ماكانش ده كله حصلنا وكنت زمانى متبت فى الكرسى زى ماتبت فيه 30 سنة

الهانم: وهو حلمنا مش حلم مشروع برضه ياريس؟

الرئيس: بس بوظ حاجات كتير أوى .. خلانى أنا وانتى وكمال كل واحد فينا لامم شلة من الفاسدين حواليه.. بحجة إن هما دول اللى فى الوقت المناسب هايوصلوا كمال للحكم وهما دول اللى هايدخلوا الشعب فى الجحور لو كان فكر وثار على مخطط التوريث.. كنا بنحتمى فيهم.. وهما كانوا فاهمين إن احنا واخدينهم حمايه عشان كدا طاحوا بالجامد أوى .. وكان هم كل واحد فيهم إنه ينهب ويكوش وإحنا عارفين وساكتين علشان لما يجى الوقت المناسب هما دول اللى هايحموا عرش كمال

الهانم: ماهو كان لازم كمال نحققله حلمه ويبقى الريس من بعدك ياريس بقهره الشديد

الرئيس: أهو لابقى ريس من بعدى ولا أنا بقيت ريس وأدينا كلنا بقينا فى الهوا سوا

الهانم: مالك ياريس؟!!!

الرئيس: زعلان ومقهور أوى انى مابقتش الريس.. وإن الكرسى اتسرق منى وأنا مش واخد بالى ياسهام

Admin
Admin
مدير الموقع

المقالات : 169

https://ahmedabntolon.yoo7.com